مهاجرت و راه های قانونی مهاجرت از ایران

به موجب مهاجرت، افراد از یک شهر به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر برای کار یا زندگی جا به جا می شوند به همین جهت، ترک کشور…

به موجب مهاجرت، افراد از یک شهر به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر برای کار یا زندگی جا به جا می شوند به همین جهت، ترک کشور و وارد شدن به کشور دیگر نیازمند رعایت قوانین و دریافت مجوزهای لازم در هر دو کشور مبدا و مقصد است، هر اقدامی  بدون در نظر گرفتن قوانین، عواقب سخت و غیرقابل برگشتی می تواند به همراه داشته باشد.

در ادامه این مقاله به مهاجرت و دلایل آن و همینطور روش های اینکار به صورت تخصصی خواهیم پرداخت با ما، بنیاد حقوقی میراث همراه باشید.

مهاجرت و دلایل آن

روش های مهاجرتی

خروج همیشگی از کشور می تواند به دلایل مختلفی مانند درآمد بهتر، زندگی بهتر، تحصیل در دانشگاه های عالی و کسب امنیت سیاسی و اجتماعی انجام شود. 

شایسته است متقاضی قبل از تصمیم به ترک کشور دلیل این کار برایش کاملا واضح و روشن باشد، به طور مثال متقاضی که دلیل روشنی  دارد و می خواهد با ویزای کاری در کشوری دیگر اقامت بگیرد، بررسی و مقایسه شرایط ویزای کاری کشورهای متفاوت جهت انتخاب عالی در دستور کار وکیل مهاجرت  قرار می گیرد.

 این بدان خاطر است که شرایط ورود به هر کشور بر حسب قوانین ملی، ضوابط و مقررات خاص آن کشور با دیگر کشورها متفاوت است و مهم تر از همه با مشاوره با وکیل مهاجرت برآورد حداقل هزینه و بودجه لازم جهت اقامت در کشور مقصد به طور کارشناسی شده و دقیق انجام می شود.

 بنابراین در صورتی که تصمیم به رفتن  به دلیل زندگی بهتر یا شرایط کاری بهتر دارید قبل از هر انتخابی لازم است با انواع روشهای قانونی مهاجرت آشنا شوید و روشی را که با شرایط شما و اوضاع اقتصادی شما بیشترین تطابق را دارد انتخاب کنید. 

و سپس بررسی کنید که کدام کشور از میان تمام کشورهایی که ویزای انتخابی شما را صادر می کنند، بهتر نیازهای شما را پاسخگو است و با قوانین و فرهنگ آنجا آشنا شوید.

 روش های مهاجرت قانونی از ایران

روش مهاجرت از ایران

هنگامی که سخن از خروج  قانونی همیشگی از ایران می شود به دلیل تحریم ها، شرایط دشوار می شود ولیکن در حال حاضر بهترین روش های  مهاجرت  عبارتند از :

از طریق کار

همه ساله کشورهای زیادی مانند کانادا، سوئد، امارات، آلمان و استرالیا در زمینه تخصص های مورد نیاز کشورشان اقدام به صدور ویزای کاری برای متقاضیان می نمایند، در این روش مهاجرانی که دارای تخصص مورد نیاز کشور پذیرنده هستند وارد مراحل پذیرش شده  و مدارک اعلام شده را جهت اخذ ویزای کاری برای کشور مقصد ارسال می کنند و مهاجرت قانونی آن‌ها آغاز می شود..

از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین و آسان روش  مهاجرت از ایران مهاجرت تحصیلی می‌باشد، زیرا دانشجویان در طول تحصیل به راحتی زندگی و کار می کنند و با فرهنگ اجتماعی و سیاسی آن کشور آشنا می شوند و در پایان تحصیلات در صورت تمایل و داشتن رزومه قوی، به راحتی می توانند در کشور مقصد کار بگیرند و از اقامت دائم برخوردار شوند. 

از طریق سرمایه گذاری

در این روش مهاجرتی، مهاجران عموما از میان کشورهای پیشرفته و صنعتی کشورهایی که از لحاظ اقتصادی در رتبه خوب و عالی قرار دارند مانند کانادا، آمریکا، انگلستان و آلمان را انتخاب می کنند زیرا شخصی که قصد سرمایه گذاری در کشور دیگر دارد هدفش کسب سود بیشتر و اخذ اقامت دائم است و علاوه بر آن می بایست بسته به حوزه فعالیت مبلغ زیادی را سرمایه گذاری کند،به همین جهت از طریق راه اندازی استارتاپ اقدام به مهاجرت میکنند.

در این روش ویزا برای کارآفرینانی صادر می شود که پتانسیل ایجاد شرکت نوآوران ها را دارند و می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و شغل ایجاد کنند.

از طریق تولد فرزند

این روش مهاجرتی در مورد تمام کشورها صدق نمیکند، به طور مثال در قاره اروپا فقط کشورهای بلژیک، بلغارستان، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، اسلواکی و اسپانیا هستند، که به محض تولد فرزند مجوز اقامت می دهند و کشورهای دیگر مانند کرواسی، جمهوری چک، استونی، فنلاند و اسلوونی به شرط داشتن والدین بدون تابعیت (یا تابعیت ناشناخته) به کودک متولد شده مجوز اقامت می دهند، یا کشورهایی مانند مجارستان، لتونی و لیتوانی به شرط اقامت قبلی والدین به کودک مجوز اقامت میدهند در کشورهایی مانند آلمان، انگلستان و سوئد نیز به محض تولد به کودک مجوز اقامت داده نمیشود و این امر ملزم چند سال زندگی (معمولا تا ۱۸ سالگی ) پس از تولد است.

مهاجرت از طریق خانواده

کیفیت و هزینه زندگی، فرهنگ و زبان کشور مقصد از جمله عواملی هستند که نقش موثری در اخذ ویزای خانوادگی دارند.

کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان و فرانسه کشورهایی هستند که شرایط مناسبی را برای مهاجرت خانوادگی فراهم کرده اند این کشورها در اکثر موارد انواع روش های مهاجرت قانونی که ذکر شد  شرایطی را فراهم می کنند که مهاجر بتواند با خانواده نزدیک خود در آن کشور اقامت داشته باشد. 

از طریق ازدواج

در این روش مهاجرتی  فرد با شهروند یا مقیم دائم کشور دیگر ازدواج می کند و اقامت دائم یا تابعیت قانونی آن کشور را به دست می آورد.

پناهندگی

پناهندگی

گاهی افراد و سایت های سودجو پناهندگی را روش قانونی محسوب و بدون مجوز و به صورت قاچاقی مهاجر را به کشور مقصد وارد می کنند و از آنجا برای مهاجر درخواست پناهندگی را ثبت میکنند، لازم است بدانید پناهندگی فارغ از اینکه خطرات بسیار زیاد و هولناکی دارد از روش های مهاجرت قانونی  نیست و سالانه میلیون ها نفر در این نوع مهاجرت جان خویش را از دست می دهند.

مهاجران تغییرات بسیار زیاد و بزرگی بر سر راه خود دارند. اگر از روش های مهاجرت  قانونی به کشور مقصد وارد شده باشند به طور معمول  5  سال زمان نیاز دارند تا با شرایط جدید مطابقت یابند، و اگر از روش های غیر قانونی و از طریق قاچاقچیان انسان وارد کشور مقصد شوند، زمان خیلی خیلی زیادی نیاز دارند تا ابتدائا حضورشان در آن کشور قانونی تلقی شود و از زندگی سخت اقامتگاه های پناهندگان رها شوند و به جامعه برگردند، بنابراین شایسته است قبل از تصمیمات هیجانی و شتابزده موضوع مهاجرت و راه های قانونی مهاجرتی که پیش رو دارید به طور کامل بررسی و کارشناسی شود و با بررسی شرایط شما بهترین راه قانونی مهاجرت برای شما در بنیاد حقوقی میراث ترسیم شود و با علم و دانش و آگاهی مهاجرت قانونی شما  آغاز شود.

برای دریافت کلیه خدمات حقوقی، می‌توانید از طریق بخش “خدمات” با ما در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین نوشته ها

خدمات بیشتر