نقش وکیل مهاجرت در تسریع مهاجرتی

مهاجرت برون مرزی موضوعی است که دارای جنبه ی حقوقی و قضایی است و مهاجرت با وکیل، مطمئن ترین راه مهاجرت است. مهاجرت برون مرزی نیازمند اطلاعات دقیق و شناسایی راه…

مهاجرت برون مرزی موضوعی است که دارای جنبه ی حقوقی و قضایی است و مهاجرت با وکیل، مطمئن ترین راه مهاجرت است. مهاجرت برون مرزی نیازمند اطلاعات دقیق و شناسایی راه های قانونی مهاجرت است، از مهم ترین وظایف وکیل مهاجرت، انتخاب بهترین روش مهاجرت از میان راه های قانونی مهاجرت با توجه به شرایط موکل است. در ادامه این مقاله به تاثیر وکیل مهاجرتی در تسریع روند مهاجرت و…خواهیم پرداخت با ما، بنیاد حقوقی میراث همراه باشید.

 مهاجرت با وکیل به صورت قانونی

 راه های قانونی مهاجرت با کمک وکیل متخصص مهاجرت

کسی که قصد مهاجرت برون مرزی دارد می بایست قوانین کشور مبدا  را به خوبی بداند و از راه های قانونی مهاجرت طبق روال قانونی اقدام به اخذ پذیرش و سپس مهاجرت قانونی نماید. از آنجا که مباحث قانونی علاوه بر اینکه به زبان فارسی نیستند کاملا تخصصی هستند و اصطلاحات به کار رفته در اصطلاح قانون دارای معانی و آثار متفاوت با معانی معمول واژه ها هستند. قوانین حاکم بر مهاجرت معمولا به صورت پراکنده هستند دارای استثنا و بخشنامه و دستورالعمل ها و آیین نامه هستند، آگاهی بر آن ها و درک آنها در صلاحیت متخصصین است.

اگر فردی که قصد مهاجرت برون مرزی دارد، بدون کمک افراد متخصص به این امر بپردازد زمان بسیار زیادی نیاز دارد تا اول به زبان معمولی آن کشور مسلط شود، و پس از آن به مطالعه متون حقوقی و قضایی کشور مقصد بپردازد و با تسلط بر قوانین مهاجرت خود را به صورت قانونی آغاز کند. برخی مهاجرین با عبور از چند کشور به مقصد خود می‌رسند و مساله آگاهی از قوانین در این مورد فراتر از مورد قبل خواهد بود. همه موارد بالا سبب می شود تا مهاجرت با وکیل کم هزینه ترین و سریع ترین راه مهاجرت برای مهاجران باشد؛ چون احراز همه موارد فوق از وظایف وکیل مهاجرت است.

وکیل مهاجرت

انتخاب یک وکیل مخصوص مهاجرت با تجربه

وکیل، نماینده از طرف شخص دیگری – حقیقی یا حقوقی – است که به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. این تعریف عام از وکیل شامل کلیه وکلای مدنی و قضایی نیز می شود. تفاوت وکیل مدنی با وکیل قضایی در این است که وکیل مدنی مجوز وکالت در مراجع قضایی و غیرقضایی از مراجع رسمی را ندارد. این فرد ممکن است حتی تحصیلات حقوقی نیز نداشته باشد. وکالت با ایشان در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود. وکیل قضایی فردی است که دارای مجوز وکالت دادگستری است، قرارداد وکالت را خودش با موکلین در سامانه تعریف شده توسط قوه قضاییه منعقد می نماید.

به موجب قانون حدود مسوولیت و وظایف او مشخص شده است و تحت نظارت مرجع صادر کننده پروانه وکالت به فعالیت می پردازد. حال وکیل مخصوص مهاجرت کسی است که علاوه بر آنکه دارای پروانه وکالت دادگستری است که این خود بیانگر تسلط ایشان بر قوانین است، با تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق خصوصی یا حقوق بین الملل و تسلط بر یک یا چند زبان زنده دنیا متخصص در امر مهاجرت است.یک فرد برای آنکه وکیل رسمی دادگستری باشد حداقل ۱۲ سال تحصیل عمومی و ۴ سال تحصیل در رشته حقوق داشته و برای آنکه متخصص در امر مهاجرت باشد بین ۲ تا ۶ سال تحصیلات مقطع دکتری و کارشناسی ارشد داشته است.

در حال حاضر به دلیل بالا بودن متقاضیان مهاجرت افراد بسیاری خود را وکیل مهاجرت معرفی می نمایند که وکیل رسمی دادگستری نیستند و بهنرین روش شناسایی این افراد این است که شخصی که وکالت رسمی ندارد قادر به انعقاد قرارداد وکالت با موکل خود به شخصه نیست و در صورت عدم انجام اقدام مقتضی شکایت به دلیل عدم انجام وظایف وکیل مهاجرت را موکل از او نمی تواند انجام دهد.

نقش وکیل مهاجرت در تسریع روند مهاجرت

مهاجرت با وکیل به دلیل استفاده از دانش، تخصص و تجربه غنی یک وکیل مهاجرت، مانع فرسایشی شدن موضوع مهاجرت می شود و این امر نقش مستقیم وعالی درسرعت بخشیدن به مهاجرت برون مرزی البته بدون اشتباه دارد، و مهم ترین دلایل آن عبارتند از:

  1. دریافت اطلاعات دقیق علمی از وکیل مهاجرت متخصص و با تجربه
  2. شناسایی بهترین راه مهاجرت با توجه به شرایط متقاضی مهاجرت 
  3. آماده سازی مدارک به صورت کاملا تخصصی برحسب تجربه در تمام انواع مهاجرت قانونی
  4. صرفه‌جویی در هزینه‌ مهاجرت، به دلیل روشن بودن مسیر و صفر شدن اشتباهات
  5. تجربه اخذ پذیرش و ارتباط با همکاران برون مرزی 

انتخاب یک وکیل مخصوص مهاجرت با تجربه، در داخل کشور و آغاز مسیر با وکیل مهاجرت به شما کمک می کند در امر مهاجرت برون مرزی با بیشترین سرعت، بالاترین امنیت و کمترین مشکلات مسیر مهاجرت را آغاز نماید.

وظایف وکیل مهاجرت

می توان گفت از اصلی ترین وظایف وکیل مهاجرت انجام تمامی  اقدامات لازم و ارائه اطلاعات دقیق به موکل برای مهاجرت برون مرزی است. یک وکیل متخصص مهاجرت گاهی صرفا به موکل نحوه انجام کار را به صورت تخصصی مشاوره می دهد و تنها با موکل قرارداد مشاوره دارد و گاهی قرارداد وکالت دارد و کلیه اقدامات لازم را به وکالت از موکل انجام می دهد، مانند پیگیری فرایند حقوقی صدور ویزا، بنابراین وظایف وکیل مهاجرت بر حسب نوع قرارداد او متفاوت است.

اما به صورت کلی مهم ترین وظایف وکیل مهاجرت عبارتند از :

  1. مهم ترین و تاثیر گذارترین وظیفه وکیل متخصص مهاجرت، پیگیری دقیق و سریع امور مهاجرت موکل است که این امر از جمله با ارتباط پیوسته و موثر با سفارت‌خانه به منظور افزایش سرعت بررسی پرونده موکل محقق می شود.
  2. علاوه بر دانش و تخصص، وکیل مهاجرت نیازمند ارتباط پیوسته و سازنده با موکل و ارائه گزارش از شرایط پرونده به موکل است و موکل نیز با رساندن به موقع مدارک مورد نیاز به وکیل و واریز هزینه های قانونی مهاجرت کمک شایانی در روند مهاجرت خود خواهد داشت.
  3. وظیفه دیگری که همیشه مد نظر است این است که امور و تشریفات اداری موکل را علاوه بر اینکه با سرعت پیگیری می نماید، دقت بالا نیز داشته باشد.

وکیل مهاجرت بنیاد حقوقی میراث، از وکلای پایه یک دادگستری آماده و پذیرای وکالت شما برای یک مهاجرت برون مرزی موفق است.

برای دریافت کلیه خدمات حقوقی، می‌توانید از طریق بخش “خدمات” با ما در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

آخرین نوشته ها

خدمات بیشتر

آموزش

دوره‌های آموزش تخصصی